تعریف چرم طبیعی و آشنایی با خصوصیات آن
نوشته شده توسط : kifhub

چرم ماده ای محکم، انعطاف پذیر و بادوام است که از دباغی یا عملیات شیمیایی پوست و پوست حیوانات برای جلوگیری از پوسیدگی به دست می آید. رایج ترین چرم ها از گاو، گوسفند، بز، حیوانات اسب، گاومیش، خوک و گراز و حیوانات آبزی مانند فوک ها و تمساح ها می آیند.

 

چرم طبیعی چیست و در کجا کاربرد دارد؟

 

از چرم می توان برای ساخت اقلام مختلف از جمله لباس، کفش، کیف دستی، مبلمان، ابزار و وسایل ورزشی استفاده کرد و برای چندین دهه ماندگاری دارد. ساخت چرم برای بیش از 7000 سال انجام شده است و تولیدکنندگان پیشرو چرم امروزه چین و هند هستند.

گروه‌های حقوق حیوانات ادعا می‌کنند که چرم‌سازی تجاری مدرن و مصرف محصولات آن به‌طور غیراخلاقی حیوانات را می‌کشد. بر اساس گزارش ارزیابی چرخه حیات (LCA) برای سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، 99 درصد از پوست خام و پوست مورد استفاده در تولید چرم از حیواناتی است که برای تولید گوشت و/یا لبنیات پرورش یافته اند.

منتقدان دباغ‌خانه‌ها ادعا می‌کنند که آن‌ها درگیر اقدامات ناپایدار می‌شوند که برای مردم و محیط اطراف آنها خطرات بهداشتی ایجاد می‌کند. مراحل فرآوری دباغی ها از هزاران لیتر آب برای یک پوست یا پوست حیوانات استفاده می کنند و مواد زائد مایع سمی را در محیط رها می کنند که می تواند باعث تخلیه خاک و مشکلات بهداشتی مربوط به پوست انسان، سیستم تنفسی و غیره شود. با این حال، پیشرفت‌هایی در میزان و تصفیه آب مورد استفاده توسط دباغ‌خانه‌ها برای کاهش تأثیرات حاصل شده است. 





:: برچسب‌ها: چرم طبیعی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 5586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: